אם יצא לכם לשמוע על נקודות טיסה, אבל אתם לא ממש בטוחים מה זה בדיוק, איך משיגים את הנקודות ומה עושים איתן, יכול להיות שאתם מפספסים הזדמנויות לחסוך כסף ולצבור חוויות מיוחדות.
נקודות טיסה אפשר לנצל על מנת לקבל הנחות בהזמנת טיסות ואפילו טיסות חינם, לשדרג כרטיס תיירים למחלקת עסקים או פרימיום, וליהנות מהטבות במגוון רחב של בתי עסק מתחומים שונים.

כמעט כל חברות התעופה בעולם, מלבד חברות לואו-קוסט, מחזיקות מועדון לקוחות במטרה לתגמל לקוחות על נאמנות בנקודות. כאן בארץ, חברת אל על מפעילה את מועדון הנוסע המתמיד, וגם כרטיס אשראי ממותג בשם flycard שמעניק למחזיקים בו יותר נקודות והטבות לעומת חברים ללא הכרטיס. אם אתם חברים במועדון הנוסע המתמיד אבל לא מחזיקים ב-flycard, אתם עדיין יכולים לצבור באמצעות כרטיס אשראי נקודות טיסה.

נקודות טיסה

איך? אתם יכולים לבחור לבטל את השתתפותם בתוכנית ההטבות של הגוף שמפעיל את הכרטיס שלכם (הבנק או חברת האשראי) ובמקום זה להצטרף לתוכנית מועדוני תעופה. בחלק מהמקרים ניתן לצבור נקודות לא רק של הנוסע המתמיד, אלא של מועדונים של חברות אחרות, כמו למשל בריטיש איירווייז. כל מועדון תעופה מציב תנאים אחרים לצבירת, תוקף ומימוש הנקודות, ולכל אחד מהם תוכנית הטבות שונה, אבל העיקרון ברור – אם אתם טסים הרבה עם חברה כלשהי, משתלם לכם להצטרף למועדון הלקוחות שלה.

כרטיסים ייעודיים לצבירת נקודות טיסה

מלבד flycard של אל על, יש עוד דרך לצבור עם כרטיס אשראי נקודות טיסה. בכרטיס האשראי סקיימקס של חברת מקס, כל הקניות שעושים הופעות לנקודות טיסה, בהן ניתן להשתמש לא רק עבור טיסות של אל על, אלא בכל חברות התעופה. בנוסף, עם הנקודות הללו ניתן להזמין חופשות ומלונות, ולא רק טיסות. מעבר לזה, מחזיקי כרטיס סקיימקס לא צריכים להתלבט בין תוכנית הטבות לבין תוכנית מועדוני תעופה, הם נהנים משני העולמות האלה במקביל.

מועדוני תעופה מובילים

אם אתם רוצים להצטרף למועדון תעופה, כדאי שתכירו כמה מהמועדונים המובילים בעולם. ראשית, חשוב לציין כי מעבר למועדונים אשר מוחזקים על ידי חברות בודדות, יש גם שלוש בריתות של חברות תעופה עם מועדוני לקוחות משותפים: Star Alliance, SkyTeam ו-One World. בבריתות הללו משתתפות כמה מחברות התעופה הגדולות ביותר.

אלה כמה מועדוני תעופה שכדאי להכיר:

בשורה התחתונה, עם או בלי כרטיסי אשראי נקודות טיסה הן עסק משתלם במיוחד. מסכימים? תבחרו את המועדון או את כרטיס האשראי שהכי הרשימו אתכם, תטוסו תמיד עם החברה שבחרתם (או ברית החברות) ותתחילו לצבור נקודות וחוויות.